Audyt sklepu internetowego

Dowiedz się, czy Twój sklep wykorzystuje
swój pełny potencjał sprzedażowy.

Wypełnij formularz i omówmy temat audytu Twojego sklepu. Odpowiadamy na wszystkie wiadomości.

    Czy sklep internetowy potrzebuje UX?

    Rozwijanie sprzedaży w sklepie internetowym odbywa się dwutorowo:
    Po pierwsze należy do sklepu sprowadzić ruch. Po drugie, odwiedzających trzeba przekonać do dokonania zakupu. Działanie z pierwszego kroku można realizować poprzez sprowadzanie ruchu płatnego oraz pozycjonowanie.

    Natomiast punkt drugi realizuje się poprzez odpowiednią konstrukcję sklepu, w tym łatwość obsługi poszczególnych funkcji. Czyli wszystko, co sprawia, że w sklepie łatwo znaleźć pożądane produkty i dokonać zakupów. Ze szczególnym naciskiem na to jak sklep działa na telefonach komórkowych.

    Dobry UX wprost przekłada się na przyrost ilości zakupów w sklepie.
    Dzięki połączeniu pracy nad pozycjonowaniem z pracą nad
    użytecznością regularnie udaje nam się zwiększać obroty w sklepach naszych klientów o 100-300% w skali roku.

    Co podlega analizie w ramach audytu sklepu internetowego?

    użyteczność

    analiza sklepu pod kątem
    użyteczności designu
    i funkcjonalności

    analiza procesu
    zakupowego

    od dodania do koszyka po
    potwierdzenie złożenia
    zamówienia

    analiza drzewa
    kategorii

    jego dostępności na stronie sklepu, stopnia skomplikowania i sposobu użytkowania

    audyt treści

    pod kątem SEO i potencjału sprzedażowego

    Użyteczność sklepu

    Na tym etapie wykonywana jest analiza sklepu pod kątem łatwości obsługi i czytelności jego poszczególnych elementów, zarówno pod kątem graficznym, jak i zastosowanych funkcjonalności.

    Raport z audytu zawiera propozycje rozwiązania zauważonych błędów i sugestie ulepszeń w zakresie możliwym na danej platformie sklepowej. Sugestie te są przedstawione także w formie wizualnej (wizualizacja wyglądu danego elementu po wdrożeniu zmiany).

    Celem jest dodanie elementów na stronie sklepu mogących przełożyć się na większe zakupy oraz wskazanie potencjalnych przeszkód mogących szkodzić sprzedaży.

    audyt użyteczności sklepu internetowego

    Analizujemy stronę sklepu wg listy kilkuset elementów kluczowych dla konwersji, obejmującą m.in.:

    • jak wyświetlają się i działają poszczególne podstrony sklepu na desktopie i urządzeniach przenośnych: strona główna, kategoria produktowa, karta produktu, podstrony informacyjne, blog, a także jakie informacje się tam znajdują,
    • czy podstrona z produktem jest zrozumiała i łatwo z niej dokonać konwersji,
    • jak działa nawigacja po stronie, w tym czy łatwo odnaleźć potrzebne informacje,
    • jak działają przyciski typu SUBMIT w sklepie,
    • jakie informacje znajdują się w stopce i główce strony,
    • jak sklep dopasowuje się do różnych szerokości monitora.

    Analiza procesu zakupowego

    Podczas tego etapu analizujemy, jak wygląda ścieżka klienta, od dodania towaru do koszyka po finalizację zakupu. Sprawdzamy wygląd i działanie koszyka, formularz zamówienia, wysyłane potwierdzenia emailowe — pod kątem rozwiązań wizualnych i funkcjonalnych.

    Proces zakupowy przetestujemy zarówno dla wersji sklepu na desktop, jak i dla urządzeń z małymi ekranami.

    Zwracamy uwagę na stopień trudności składania zamówienia, elementy zwiększające zaufanie do sklepu i przekonujące do zakupu.

    audyt procesu zakupowego w sklepie internetowym

    Podczas analizy procesu zakupowego zwracamy uwagę na:

    • jakie są dostępne metody dostaw i płatności,
    • jak podczas procesu zakupowego sklep walczy z luką zaufania,
    • stopień skomplikowania formularza zamówienia,
    • wizualna forma formularza zamówienia,
    • możliwości kupującego w koszyku, w tym na ile można edytować zawartość koszyka,
    • procent porzuceń koszyka i podejmowane kroki w celu odzyskania transakcji,
    • jaka jest liczba kroków w procesie zakupowym,
    • dostępność sposobów składania zamówienia (z kontem i bez konta).

    Analiza drzewa kategorii

    Drzewo kategorii to najważniejsza rzecz, jakiej
    szukają użytkownicy po wejściu do sklepu internetowego. Po drzewie kategorii mogą się zorientować, co można w tym sklepie kupić.
    Podział na kategorie powinien być jasny i zrozumiały dla kupujących. Powinien być także użyteczny dla właściciela sklepu – powinno być tak skonstruowane, by w przyszłości łatwo je było rozbudować wraz ze zwiększanym asortymentem.

    Dodatkowo konstrukcja drzewa kategorii ma także przełożenie na potencjał sklepu dla SEO.
    Podczas analizy zwracamy uwagę na oba te cele (użyteczność kategorii dla użytkownika oraz jego rozmiar dla dobrego SEO).

    analiza drzewa kategorii w sklepie internetowym

    Podczas analizy drzewa kategorii bierzemy pod uwagę:

    • gdzie na stronie umieszczone jest drzewo kategorii,
    • ile poziomów zagęszczenia ma drzewo kategorii,
    • jak konstruowane są nazwy poszczególnych kategorii – czy są wystarczająco jasne dla użytkownika,
    • czy użytkownik jest w stanie odnaleźć produkt, którego szuka,
    • czy drzewo kategorii tworzy potencjał pod pozycjonowanie,
    • jak drzewo kategorii spełnia swoją funkcję jako nawigacja po stronie.

    Analiza treści opublikowanej w sklepie

    Obejmuje:

    • opisy kategorii produktowych,
    • sposób tworzenia opisów produktów,
    • treści na stronie głównej
    • oraz blog jeśli istnieje.

    Analizujemy treści pod kątem zarówno ich potencjału pod pozycjonowanie, jak i jakości dla kupujących (czy zawierają informacje i są sformatowane tak, by przekładać się na konwersję). Dobre treści w sklepie wpływają nie tylko na pozycję w Google, ale także przekonują klienta do zakupu, rozwiewając jego wątpliwości.

    W skład analizy wchodzi także opinia o sposobie konstruowania nazw produktowych.

    audyt treści w sklepie internetowym

    Podczas audytu treści bierzemy pod uwagę:

    • analiza tekstów pod kątem ilości adresowanych fraz, w tym z długiego ogona,
    • analiza długości poszczególnych typów treści i sposobu jej sformatowania,
    • analiza poprawności sekcji title i meta description,
    • sprawdzenie, czy występuje duplikacja treści i problemy z indeksowaniem,
    • sprawdzenie, czy treść jest unikalna i dopasowana do tematyki sklepu,
    • sprawdzenie linkowania wewnętrznego.

    Jak wygląda dokument z audytem?

    Audyt obejmuje wersję sklepu na desktop, jak i na urządzenia mobilne. Zachowaniu sklepu na urządzeniach mobilnych poświęcamy osobną sekcję audytu. Dokument z audytem dostarczamy w formie dokumentu PDF, który jest podzielony na rozdziały omawiające poszczególne elementy. Audyt obejmuje zarówno wskazanie elementów poprawnych, jak i problemów znalezionych w sklepie. Do opisu poszczególnych problemów z zakresu użyteczności, dołączamy objaśnienie, dlaczego warto je usunąć oraz wizualizację graficzną jak dany element mógłby wyglądać po wprowadzeniu zmian. Usługa nie obejmuje wdrożenia zmian na stronie sklepu, choć można to u nas zamówić jako dodatkową usługę.

    Dlaczego warto zamówić audyt u nas?

    doświadczenie

    pracujemy przede wszystkim ze sklepami internetowymi, wiemy jakie elementy rzeczywiście się sprawdzają w praktyce.

    praktyczność rozwiązań

    na bieżąco pracujemy ze sklepami na różnych platformach, m.in. Atomstore, PrestaShop, WordPress, Shoper, Shopify czy IAI. Wiemy, co jest możliwe do wdrożenia.

    komunikacja

    mówimy po ludzku, nie używamy slangu branżowego; odnosimy się do Twojej sytuacji i Twojego sklepu.

    skuteczność

    proponujemy działania, które są skuteczne – regularnie zwiększamy sprzedaż naszym klientom o 100-300% w skali roku.

    Umów się na bezpłatną konsultację sklepu

    X